• vv Heerenveense Boys
  • Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys
  • vv Heerenveense Boys

ING, hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal.

Accommodatie in brand

Vanochtend, 29 juli, rond 11:50 uur is brandweer Heerenveen opgeroepen voor een brand in onze kantine. De brandweer was snel ter plaatse. Bij aankomst was de brand echter al uitslaand. Een minuut na melding werd er al een middelbrand gegeven, de zwarte rook was toen al zichtbaar.
Inmiddels, 2 augustus, is er meer bekend over de gevolgen van de brand. Hieronder geeft het bestuur een update van de huidige situatie, de inmiddels verrichte werkzaamheden en de voorgenomen plannen. Tevens zijn enkele nieuwe foto's toegevoegd.

Update 21-08-2017: Opbouw

Na de brand zijn we eerst begonnen met opruimen, plannen maken en offertes aanvragen. De offertes moeten goedgekeurd worden door de verzekeringsmaatschappij voordat we aan de slag kunnen. Al onze offertes zijn tot nu toe goedgekeurd, waarmee we konden beginnen met opbouwen.

Installatiebedrijf Hoekstra is begonnen met herstellen van de elektrische installatie en het aanleggen van nieuwe meterkasten en energiedraden.
Caspers Dakwerk heeft alle lekkages gerepareerd. Na de bouwvak wordt begonnen met reparatie van de balken die beschadigd zijn door de brand. Vervolgens wordt het dak weer hersteld. Vorige week hebben diverse vrijwilligers het nieuwe plafond, met daarin de nieuwe LED-verlichtingsbakken, in de kantine en de Boysshop gelegd. Deze week wordt het plafond in de keuken en in de kantine-opslag geplaatst. De lampen boven de bar en LED-spots worden na de bouwvak geplaatst. Ook is er door vrijwiligers een nieuwe PVC-vloer in de Boysshop en de kledingopslag gelegd. Tevens is de Boysshop geverfd en zijn tijdelijk de oude balie en kasten weer geplaatst. Nu kan de nieuwe kleding besteld worden en is de shop weer klaar voor het nieuwe seizoen. Ook de kledingopslag is weer gevuld. De dames van de kledingcoommissie zijn druk bezig met het samenstellen van de teamtassen, zodat ieder team weer kan voetballen.

Deze week gaan we proberen de trainerskamer, het wedstrijdsecretariaat en het ballenhok op te ruimen.

Vorige week is ons complex gezandstraald en wordt na de vakantie geïmpregneerd. Na de bouwvak wordt begonnen met de renovatie en uitbreiding van de toiletten in de kantine. We hopen dat voor aanvang van de competitie de nieuwe toiletgroepen gereed zijn. Doordat we ook bezig zijn met de renovatie van de kleedkamers, worden er deze week vier tijdelijke toiletten voor de bestuurskamer geplaatst, zodat we over voldoende toiletten beschikken.
Vanaf deze week gaan we door de weeks ook de nieuwe kleedkamers aan de Veluwelaan open, zodat we door de weeks genoeg kleedkamers hebben. Het zal zaterdags, tot de kleedkamers die op dit moment gerenoveerd worden klaar zijn, best passen en meten worden. We vertrouwen op ieders begrip en medewerking. Houd wat rekening met elkaar.

Na de bouwvak wordt begonnen met de reparatie van diverse deuren en kozijnen. Ook zullen diverse onderdelen geverfd worden en zal ons complex weer worden voorzien van nieuwe sponsorborden en boeidelen.

We hopen dat voor aanvang van de competitie de meeste werkzaamheden zijn afgerond en we weer beschikken over een gerestyled complex, waar we komende jaren mee vooruit kunnen!
We hebben nog plannen om een nieuwe vloer in de kantine te leggen en schuifpuien aan de voorkant van de kantine te plaatsen. Dit hopen we in de winterstop te kunnen realiseren.

Zo weer een update van diverse dingen die plaatsvinden op ons sportcomplex, zodat u weer op de hoogte bent.
Nog twee weken totdat voetbalseizoen 2017-2018 begint. Ik hoop dat u er net zoveel zin in heeft als ik!

Groet, Gatze Rommert van der Meer
Voorzitter Heerenveense Boys

Update 02-08-2017: Brand en hoe nou verder?!

Afgelopen zaterdag, 29 juli, toen vele leden van onze club genoten van hun welverdiende vakantie of van de zomerstop, werd de club getroffen door, zoals de brandweer het noemde, een middelgrote brand. Maar wel een brand met grote gevolgen.

Zaterdag rond 12 uur werd ik gebeld door Erik onze verzorger van ons eerste elftal dat er een brand in de kantine was. Ik wilde het niet geloven en nadat ik mijn telefoon had neergelegd, sloeg mijn telefoon op hol met apps en gesprekken. Toen besefte ik dat het serieus was. Hierna gebeurt er van alles. Allereerst wil je weten of er ook persoonlijke ongelukken geweest zijn, dat was gelukkig niet het geval. De brandweer had de brand snel onder controle en na ongeveer 2 uur konden we de schade opnemen. Ondertussen waren er gesprekken geweest met brandweer, politie, wethouders, eigenaar van dakdekkersbedrijf waardoor de brand is ontstaan, bestuur en vrijwilligers om al plan van aanpak te maken. Daarnaast weten media van zowel radio als televisie je dan te vinden.

Afgelopen maandag, 31 juli, kwamen de verzekeringsexperts langs en zijn we begonnen met de inventarisatie van de schade. En die altijd groter is dan je denkt. Diverse balken van het dak boven de toiletten van de kantine zijn verbrand en moeten natuurlijk vervangen worden. Op dit moment is een schoonmaakbedrijf begonnen met opruimen. Ze zijn gestart in de kledingopslag en hopelijk na twee weken eindigen ze in de keuken van de kantine om alles, maar ook echt alles, schoon te maken.
Alle kleding van zowel de kledingopslag als de Boysshop wordt gereinigd, zodat er geen rookgeur meer in zit. Dit houdt in dat alle 50 teamtassen als eerste naar de stomerij zijn, omdat 3 september de eerste wedstrijdenw weer op het programma staan. Ook alle shirts, broekjes, sokken etc. die op voorraad lagen moeten gereinigd worden, behalve de nieuwe kleding die in plastic verpakt zijn.

Alle nieuwe kleding in de boysshop wordt gereinigd, maar kan niet meer als nieuw verkocht worden. Na de vakantie gaan we in overleg met de dames van de kledinglijn en Boysshop, om te kijken of we die kleding tegen veel korting kunnen verkopen. Tevens zal er weer nieuwe kleding besteld moeten worden om de schop weer te vullen. De vloeren in de Boysshop en kledingopslag worden vervangen. We willen daar een PVC-vloer inleggen, die we hopelijk in de winterstop ook in de kantine gaan leggen. Ook de balie, kast en diverse plinten in de shop moeten worden vervangen. Ook het plafond en verlichting in de Boysschop, toiletten, kantine en keuken worden vervangen. Zo ook de meterkast en diverse energiedraden.

Zowel de Boysshop als de kledingopslag zijn inmiddels compleet leeg. De plafonds in de kantine etc. zijn verwijderd door bestuur en vrijwilligers. Het is mooi te zien dat iedereen begaan is met de club, dit blijkt uit het meehelpen/-denken, telefoontjes, apps etc. Onze dank hiervoor!
We gaan er met zijn allen de schouders onder zetten om te proberen voor 3 september a.s. een groot deel weer klaar te hebben. Hierbij zijn we wel afhankelijk van de verzekering. We moeten voor alles een offerte aanvragen en zij moeten groen licht geven, voordat we wat kunnen bestellen. De leveranciers denken wel mee en staan in de startblokken om los te gaan.
De toiletten in de kantine zijn eigenlijk geruïneerd. Alleen de tegels zijn nog heel. De toiletten stonden al op de nominatie om gerenoveerd te worden. We willen dat nu gelijk doen. Tevens willen we de toiletten uitbreiden, zodat de dames er een extra toilet bij krijgen. We praten nu over nieuw plafond, verlichting, tegels, vloer, wastefel, toiletpot etc.

De kantine heeft vol rook en water gestaan. Hierdoor is het plafond inmiddels verwijderd en moeten we afwachten wat het water heeft gedaan. We hebben de koof boven de bar weggehaald en gaan de bar betimmeren. Verder moet bijna al het etenswaar en snoepgoed weggegooid worden en weer opnieuw worden besteld. Ook moeten er drie deuren en kozijnen vervangen worden, doordat de brandweer deze moest opengebreken tijdens de brand.

We hebben deze week de offertes naar de verzekering gestuurd en hopen dat de verzekering haar akkoord geeft, zodat we deze week alles in gang kunnen zetten en we vanaf volgende week kunnen beginnen met de opbouw van onze accommodatie, zodat het eind september weer tip top voor elkaar is, met een gerenoveerde kantine, toilet, Boysshop, kledingopslag en natuurlijk mooie gerenoveerde kleedkamers.

Volgende week wordt er ook begonnen met het zandstralen en impregneren van de buitebngevels van ons complex, zodat de buitenkant weer als nieuw lijkt en we 10 jaar vooruit kunnen. Na het reinigen komen er nieuwe borden en logo op de entreezijde van ons sportpark. Aan de zijde van het hoofdveld worden nieuwe boeidelen geplaatst.

We wilden als bestuur iedereen op de hoogte stellen van wat er gebeurt is, wat de gevolgen zijn en wat onze plannen zijn. Daarnaast willen we iedereen nogmaals bedanken voor zijn/haar steun op wat voor manier dan ook. Hopelijk kunnen we op iedereen rekenen als we hulp nodig hebben.
Als laatste wens ik, mede namens het bestuur, iedereen nog een plezierige vakantie toe en tot begin september op ons sportcomplex!

Groet, Gatze-Rommert van der Meer
Voorzitter Heerenveense Boys

Foto's

Video Flitsnieuws.nl

Bron: Flitsnieuws

Meer nieuws

Op de website van Flitsnieuws vindt u meer nieuws, foto's en video.

Volgende wedstrijd

Hoofdklasse A
zaterdag 28 oktober 2017
16:15 uur
Heerenveense Boys - IJzendijke
Heerenveense Boys VR1
-
IJzendijke VR1
 
Bekijk volledig programma

Onze Club

v.v. Heerenveense Boys
Sportpark 'de Akkers'
Rottumerweg 1
Postbus 839
8440 AV  Heerenveen
+31 (0)513 - 636644
KVK: 40000806

De Agenda